Opel-sivustolle Nissan-sivustolle Subaru Ford-sivustolle
Ford. Subaru. Nissan. Opel.
 
Levorannan autoliike.
 
  • Uudet Fiestat ja Focukset – rahoitus nyt 0% Uudet Fiestat ja Focukset – rahoitus nyt 0% Uudet Fiestat ja Focukset – rahoitus nyt 0% Uudet Fiestat ja Focukset – rahoitus nyt 0%
  • Uudet Opel INSIGNIAT HETI AJOON Levorannasta Uudet Opel INSIGNIAT HETI AJOON Levorannasta Uudet Opel INSIGNIAT HETI AJOON Levorannasta Uudet Opel INSIGNIAT HETI AJOON Levorannasta
  • Uljas Ford Mustang Suomen suurimmasta Ford Storesta Uljas Ford Mustang Suomen suurimmasta Ford Storesta Uljas Ford Mustang Suomen suurimmasta Ford Storesta Uljas Ford Mustang Suomen suurimmasta Ford Storesta
  • Edulliseen pakettihintaan, kattavasti varusteltu Ford Focus Levoranta Special Edulliseen pakettihintaan, kattavasti varusteltu Ford Focus Levoranta Special Edulliseen pakettihintaan, kattavasti varusteltu Ford Focus Levoranta Special Edulliseen pakettihintaan, kattavasti varusteltu Ford Focus Levoranta Special
  • Opel Astraan varusteita jopa 3 070 € edulla Opel Astraan varusteita jopa 3 070 € edulla Opel Astraan varusteita jopa 3 070 € edulla Opel Astraan varusteita jopa 3 070 € edulla
  • Koko Opel-mallisto 0% rahoituksella Koko Opel-mallisto 0% rahoituksella Koko Opel-mallisto 0% rahoituksella Koko Opel-mallisto 0% rahoituksella
  • Nissan Micrat heti ajoon parhain eduin Nissan Micrat heti ajoon parhain eduin Nissan Micrat heti ajoon parhain eduin Nissan Micrat heti ajoon parhain eduin
  • Hyödynnä romutuspalkkio: Täysin uusi Ford Fiesta alk. 14.990 € Hyödynnä romutuspalkkio: Täysin uusi Ford Fiesta alk. 14.990 € Hyödynnä romutuspalkkio: Täysin uusi Ford Fiesta alk. 14.990 € Hyödynnä romutuspalkkio: Täysin uusi Ford Fiesta alk. 14.990 €
  • Uutta: Ford Rangeriin edullinen Business Pack Uutta: Ford Rangeriin edullinen Business Pack Uutta: Ford Rangeriin edullinen Business Pack Uutta: Ford Rangeriin edullinen Business Pack
  • Ford Transit Custom Business Ford Transit Custom Business Ford Transit Custom Business Ford Transit Custom Business
  • Ford Vakuutuksen täyskasko vuodeksi 149 € Ford Vakuutuksen täyskasko vuodeksi 149 € Ford Vakuutuksen täyskasko vuodeksi 149 € Ford Vakuutuksen täyskasko vuodeksi 149 €
  • Uusi Ford Fiesta Levoranta-erikoismalli – vain Levorannasta Uusi Ford Fiesta Levoranta-erikoismalli – vain Levorannasta Uusi Ford Fiesta Levoranta-erikoismalli – vain Levorannasta Uusi Ford Fiesta Levoranta-erikoismalli – vain Levorannasta
  • Ford Mondeo Hybrid – Premium-tason vakiovarustelu ja 5-vuoden takuu Ford Mondeo Hybrid – Premium-tason vakiovarustelu ja 5-vuoden takuu Ford Mondeo Hybrid – Premium-tason vakiovarustelu ja 5-vuoden takuu Ford Mondeo Hybrid – Premium-tason vakiovarustelu ja 5-vuoden takuu
  • Paras lääke autokuumeeseen! Käsiraha alkaen 0 € Paras lääke autokuumeeseen! Käsiraha alkaen 0 € Paras lääke autokuumeeseen! Käsiraha alkaen 0 € Paras lääke autokuumeeseen! Käsiraha alkaen 0 €

Ajankohtaista Sastamalassa

Pakusuosikki Transit Custom uudistuu

Fordin suosikkipaku Transit Custom on uudistumassa. Tonniluokan Customissa suurimmat muutokset ovat ohjaamossa, joka toimii entistä paremmin liikkuvana toimistona sekä konehuoneessa, jossa murisee entistä taloudellisempi 2-litrainen EcoBlue -dieselmoottori.

Loppuvuodesta 2012 ensiesitellystä Transit Customista tuli nopeasti Fordin myydyin hyötyajoneuvo Euroopassa. Vuonna 2016 Transit nousi Suomen myydyimmäksi pakettiautoksi. Uudistuvalle Customille on tarjolla suuret saappaat, mutta se lunastaa odotukset hyvin. Uuden mallin tuotanto käynnistyy alkuvuodesta, ensimmäiset uudet autot saapuvat Suomeen kevään aikana.

Uudistuva Transit Custom on ulkonäöltään entistä lähempänä henkilöautomalleja: puolisuunnikkaan muotoinen etusäleikkö on sijoitettu korkealle ja ajovaloumpiot ovat kapeat. Paremmin varustelluissa malleissa on uudet, omaleimaiset LED-päiväajovalot ja tehokkaat HID Xenon -ajovalot.

Ergonomiaa ja taloudellisuutta

Ohjaamossa on luokkansa parhaat säilytystilat ja mukavuuus sekä ergonomia ovat harpanneet aimo loikan eteenpäin. Liikkuvan työn tarpeisiin on vastattu muun muassa kannettavalle tietokoneelle räätälöidyllä laitetelakalla. Transit Customin SYNC 3 -tietoviihdejärjestelmä ei jää jälkeen henkilöautomalleista. Muita ensimmäistä kertaa hyötyajoneuvossa esiteltäviä varusteita ovat mm. älykäs nopeudenrajoitin.

Kojelaudan asettelu on miellyttävä ja käyttäjälähtöinen, ja se on saanut vaikutteita kuluttajien tavasta käyttää älylaitteita ja tabletteja. Muotoilu on samaa filosofiaa suuren suosion saaneen uuden Fiestan kanssa. Säilytystilaa on tarjolla runsaasti, pelkästään kojelaudassa jopa 25 litraa.

Uudessa Transit Customissa on tehokas ja taloudellinen Ford EcoBlue -dieselmoottori, joka vähentää omistamisen kustannuksia ja tuo suorituskykyetuja verrattuna mallistosta poistuneeseen 2.2 litran dieselmoottoriin. Tehovaihtoehdot ovat 105 hv, 130 hv tai 170 hv. Moottori kuluttaa 13 prosenttia vähemmän polttoainetta ja se tuottaa 20 prosenttia enemmän vääntöä alakierroksilla.

Vieläkin edullisempia kilometrejä etsiville on tarjolla uusi ECOnetic-vaihtoehto. Sen CO2-päästöt ovat 148 g/km ja polttoaineen kulutus 5,7 l/100 km*, mikä on 6 prosenttia parempi nykyiseen taloudellisimpaan malliin verrattuna.

Uuden sukupolven Transit Custom antaa esimakua Fordin seuraavasta suuresta hyötyajoneuvoinnovaatiosta. Transit Customista on tulossa markkinoille päästötön ladattava hybridimalli vuonna 2019. PHEV Transit Customia on testattu tositoimissa Lontoossa viime vuonna.

Partiolaiset veivät Movanon metsäretkelle

Uusi Opel Movano pääsi partiolaisten mukana metsäretkelle hakemaan joulukuusia. Monipuoliselle koeajoreitille mahtui niin maantietä, kaupunkiajoa kuin auraamatonta metsäautotietä. Opelin raskaan sarjan työkalu selvisi retkestä mainiosti.

Ensimmäinen havainto Movanosta on sen järkälemäinen koko. Aamuisella parkkipaikalla Movano herättää positiivista huomiota: ajattelitteko, että kaadetaan joulupuut koko Pirkanmaalle? Peräkärry saa suosiolla jäädä kotiin, vaikka Movanosta saisikin oivan veturin pidemmällekin junalle.

Koeajoauto oli korimalliltaan L3H2, eli mallistoin toiseksi pisin ja korkein. Tavaratilaan mahtuu latva suorana yli 3,7-metrinen joulukuusi tai vaihtoehtoisesti kaksi normaalia kuusta lavat lomittain. Katto tulee vastaan vasta 189 sentin korkeudessa.

Isossa autossa istutaan melko korkealla ja näkyvyys on hyvä joka suuntaan. Kuusitalkoiden 7-vuotias kuopus kurkkaa penkin reunalta avoimesta ovesta ja tuumaa korkeuden käyvän jo huimaamaan. Hallintalaitteet ovat luontevasti omilla paikoillaan, uuteen autoon kotiutuu nopeasti. Käytettävyys lienee silloin kunnossa, kun käsi löytää katsomatta oikealle napille.

Kahdella ahtimella ryyditetty moottori on riemukas ajettava. Vaikka joulupuita ajettaessa kantavuuden rajoja ei koeteltukaan, voimareserviä tuntuu olevan sen verran runsaasti, ettei Movanon puutumisesta kuorman alle ole pelkoa. Ilahduttava piirre on vieno turbon vihellys, joka tarkkaan kuunnellessa kantautuu maantieajossakin hiljaiseen ohjaamoon.

Retken huipennus on tietenkin kuusimetsä ja parin kilometrin taival auraamattomalla metsäautotiellä. Etuvetoisen Movanon ajonvakautusjärjestelmä vilkuttelee välillä liukkaasta ja pöperöisestä tienpinnasta, mutta meno on yllättävän vakaata ja sujuvaa. Kun kuorma on kyydissä on aika kääntää keula takaisin kohti kaupunkia.

Mondeo kulkee sähköllä

Autoilun muuttuessa yhä vahäpäästöisemmäksi on Ford Mondeo nyt saatavissa sähkö- ja bensiinimoottorin parhaat puolet yhdistävänä hybridinä. Mondeo on Fordin ensimäinen Euroopassa valmistettu hybridisähköauto. Parhaimmillaan Mondeo on kaupunkiajossa, kun sähkömoottorista saadaan eniten hyötyä.

Ville Lähteenmäki Rauman Levorannasta laskee Mondeon olevan äärimmäisen taloudellinen. Isolla autolla päästään alle pikkuautoluokan lukemien: hiilidioksidipäästöt jäävät jopa 89g/km lukemaan. Yhdistetty polttoaineenkulutus jää 3,9 litraan 100 km:llä, mutta todellinen yllätys on kaupunkikulutuksessa, jossa sähkömoottori näyttää kyntensä: vain 2,8 litraa.

– Hybridi-Mondeo on huippuvarusteltu auto, joka erottuu kilpailijoistaan. Hybridit ovat aina parhaiten varusteltuja Titanium-malleja. Varsinkaan eurooppalaisia kilpailijoita, jotka olisivat ominaisuuksiltaan vastaavia, ei ole paljoa tarjolla. Hybridi on hieno ajaettava: Mondeon erinomaiset ajo-ominaisuudet, tunnokas ohjaus ja jämäkkä jousitus kuuluvat tietenkin pakettiin, Lähteenmäki muistuttaa.

– Mondeo on hybridinä todella tehokas. Voiman tuntee, sillä sähkö- ja 2-litraisen bensiinimoottorin yhdistelmä tuottaa 187 hevosvoimaa. Se on paljon. Tavalliseen bensiinimoottoriin verrattuna voimaa on tarjolla 27 hevosvoimaa enemmän, minkä huomaa arkiajossa, Lähteenmäki kehuu.

Sähköhybridi vaihtaa huomaamattomasti bensiini- ja sähkömoottorien välillä. Huippulaatuisella litium-ioniakulla käyvä ajomoottori kuljettaa autoa normaalikäytössä. Ohitustilanteissa ja reippaassa kiihdytyksessä sekä pidemmillä matkoilla bensiinimoottori tuottaa lisää voimaa tarpeen mukaan. Sähkö riittää tavallista pidempään, sillä älykäs uudelleenlataus ottaa talteen jopa 90 % Mondeon jarrutusenergiasta.

Hybridi-Mondeo on hinnoiteltu varsin kilpailukykyisesti. Lähteenmäki laskee, että hybridi jää jopa muutaman satasen vastaavasti varusteltua automaattivaihteista bensiinimoottorista autoa halvemmaksi. Usein sähköllä käyvät autot on hinnoiteltu paljon bensiinimalleja kalliimmiksi. 4-ovisen Titanium-mallin hinnat toimituskuluineen alkavat hieman yli 36.000 eurosta. Lähteenmäen mukaan erottuvuutta Mondeoon tuo myös 5 vuoden takuu, joka koskee myös hybridimallia.

Ford Mondeo 2.0 187 hv Hybrid Titanium HEV Edition 4D 36.499,92 € (sis. autoveron sekä toimituskulut). Autoveroton hinta 31.267 € + arvioitu autovero CO2-päästöillä 89 g/km 4.092,32 € + 600 € toimituskulut). EU-keskikulutus 3,9 l/100 km. Vapaa autoetu 695 €, käyttöetu 545 €.

Ensiesittelyssä Subaru XV

Uusi Subaru XV näyttää suunnan tulevaisuuden Subaruille. Täysin uusi auto on valmistettu täysin uudelle pohjalevyratkaisulle. Hiljaisuus, ajomukavuus, laadukkaat sisätilat ja kuljettajan avustinjärjestelmä Eyesight ovat vakiovarusteina.

Kun Subaru XV lanseerattiin hieman yli viisi vuotta sitten, se oli jotakin uutta ja erilaista. Malli ja brändi tuli pian suosituksi uusillekin Subaru-kuljettajille. Nyt on uuden sukupolven aika. Vaikka uudessa Subaru XV:ssä ei ole pienimpiäkään samoja yksityiskohtia kuin edeltäjässään, sen tunnistaa heti XV:ksi. Olisikin ollut sääli muuttaa muotoilu täysin toiseksi siitä, mitä huippulaadun lisäksi omistajat eniten arvostavat.

Täysin uusi XV on tietenkin uusi sisältäkin. Sulavat linjat ja pehmeät materiaalit yhdessä viimeisimpien multimedialaitteiden kanssa tekevät ajamisesta nautittavaa. Ohjaamo on huomattavasti edeltäjäänsä hiljaisempi, uusi muotoilu tarjoaa entistä enemmän tilaa. Uusi XV on jo saanut palkintoja uusista sisätiloistaan.

Uusi Subaru XV on ensimmäinen Subarun uudelle globaalille pohjalevyratkaisulle suunniteltu malli. Tulevaisuudessa kaikki mallit valmistetaan tälle pohjalevylle. Rakenne tuo lähes tuplasti lisää jämäkkyyttä, ja mahdollistaa entistäkin enemmän mukavuutta, ajonautintoa ja turvallisuutta. Uudelle ratkaisulle istutetaan myös uudet moottorimme – bensiinimoottoreista hybrideihin ja sähköautoihin.

<< Takaisin

Levorannan Autoliike Oy

Sastamala
Kauppakaari 10
Ford Store
 

Automyynti
p. 03-512 7710
Huolto
p. 03-512 7720

Sastamala
Kauppakaari 10
Opel- ja Nissan-myymälä

Automyynti
p. 03-512 7710

Huolto
p. 03-512 7745

Tampere
Nuutisarankatu 35
 
 

Automyynti
p. 03-512 7750
Huolto
p. 03-512 7760

Rauma
Metallitie 1
 
 

Automyynti
p. 03-512 7770
Huolto
p. 010-321 9580